Aktivita spoločnosti Apple v oblasti rozšírenej reality by mohol zvýšiť predaj iPhonov a tržby v App Store, čo by navýšilo príjmy technologického gigantu o 8 miliárd dolárov. S týmto vyhlásením prišiel tím analytikov banky Bank of America Merrill Lynch.
Wamsi Mohan, ktorý je vedúcim analytikom pre akciové spoločnosti v Bank of America Merrill Lynch poznamenal: “Myslíme si, že aplikácie rozšírenej reality (AR) si budú vyžadovať cenovú prirážku,” … “Opätovne potvrdzujeme, že investori s touto spoločnosťou nakupujú silné kapitálové výnosy, pokračovanie v silnom raste tržieb za služby a aktivita v oblasti rozšírenej reality jej poskytne ešte ďalšiu konkurenčnú výhodu.”
Banka zvýšila svoj cenový cieľ z 225 dolárov na 230 dolárov, čo je zhruba o 40 dolárov viac z úrovne, kde sa akcie spoločnosti Apple obchodovali v utorok. Akcie spoločnosti Apple sa v medziročnom porovnaní zvýšili o viac ako 30 percent a v roku 2018 investorom zarobili 12 percent.
Rozšírená realita, alebo AR, vkladá virtuálne objekty do reálneho sveta pomocou telefónu alebo iPadu a používateľom s týmito objektmi prostredníctvom ich obrazovky umožňuje komunikovať. Jeden populárny príklad bola spoločnosť Nintendo v roku 2016 s jej hrou Pokemon Go, ktorá užívateľom umožňovala zbierať animované postavičky, ktoré boli premietané na obrazovky smartphónov v uliciach miest a iných verejných priestorov.
Mohan poznamenal, že “príležitosť pre navýšenie príjmov” sa nachádza v rozmedzí 6 až 8 miliárd dolárov vo forme dodatočných príjmov od dnešného dňa do roku 2020, pričom 1 miliarda z toho pochádza z aplikácií rozšírenej reality a zvyšok pochádza zo zvýšeného predaja iPhonov, najmä z dôvodu novej technológie. Ak by spoločnosť Apple prišla so špecifickými okuliarmi pre rozšírenú realitu, čo nie je zahrnuté do súčasného modelu banky, príjmy by mohli vzrásť až o 11 miliárd dolárov.
Súvisiace: Alibaba podporuje start-up, ktorý prináša rozšírenú realitu na čelné sklá automobilov
V súčasnosti je funkciou rozšírenej reality vybavených viac ako 1 miliardu zariadení spoločnosti Apple, čo Mohan považuje za logickú a “extrémne atraktívnu” voľbu pre využitie operačného systému v oblasti vývojárov.
Rozšírenú realitu nepoužívajú len výrobcovia videohier. Analytik spoločnosti BofAML zdôraznil, že maloobchodníci ako Lowes a Home Depot rozšírenú realitu taktiež používajú, vďaka ktorej zákazníkom pomohli predstaviť si, ako by mohli vyzerať ich produkty v ich domácnostiach. Mohan ďalej poznamenal, že technológia môže byť taktiež použitá pre marketing hotelov a zážitkov z cestovania.
Spoločnosť Apple na jeseň minulého roka začala dodávať svoju prvú sadu nástrojov pre vývojárov s cieľom vytvoriť aplikácie rozšírenej reality na telefónoch iPhone a zariadeniach iPad, známych ako ARKit. Tretia verzia Apple – ARKit2, bola vydaná začiatkom júna. Spoločnosť Google taktiež pracuje na rozšírenej realite a približne v rovnakom čase ako Apple zverejnila vlastnú súpravu pre vývojárov s názvom ARCore.
( AK by niekoho bavili preklady podobných “finančných článkov” pre komunitný projekt, nech sa Nám ozve na Facebook do správy )
Zdroj: Yahoo
Facebook komentár