Tak toto je ďalší ČLÁNOK NAŠHO NOVÉHO PROJEKTU S NÁZVOM MotivacnyWeb.sk, ktorý je zatiaľ pre Vás Prístupný Na Facebooku

Tento týždeň  sme uverejnili pár otázok, ktoré dostali uchádzači o pozíciu v Google  a ktoré sú už zakázané.

Prvá sada otázok: (Nami preloženéGoogle dával tieto otázky na prijímacích pohovoroch, avšak sú také náročné, že už boli zakázané

Druhá sada: Odpovede na ďalších 14 otázok, ktoré používal Google pri interview a ktoré urobili aj z génia hlupáka.

Tu sú odpovede k druhej sade otázok.


Každý chlap v dedine, kde žije 100 ženatých párov, podviedol svoju ženu…

Každá žena v dedine okamžite vie, keď bol nejaký cudzí chlap neverný, nevie však, kedy bol neverný ten jej. V dedine je cudzoložstvo zákonom zakázané. Akákoľvek žena, ktorá dokáže, že bol jej manžel neverný, ho musí v ten deň zabiť. Dedinčanky by tento zákon nikdy neporušili. Jedného dňa dedinská kráľovná prehlási, že minimálne jeden muž bol neverný.

Čo sa stane?

Odpoveď od čitateľa  Oliviera Courderta:

Tento problém je problémom klasickej rekurzie.

Ako náhle ženy zistia, že je aspoň jeden manžel neverný, môžeme tento proces pochopiť rekurzívne. Predpokladajme, že je iba jeden manžel neverný. Potom jeho žena o tom vedieť nebude, čiže vie, že to bol on a v ten deň ho zabije. Ak by boli 2 neverní muži, ich ženy vedia o jednom nevernom a musia vyčkať jeden deň pred tým než uzatvoria, že ich vlastný manžel bol neverný(keďže žiadny z mužov nebol v deň oznámenia zabitý).

Takže pri počte 100 neverných mužov je všetko v poriadku až do ďalších 99 dní, kedy 100 žien zabije svojho neverného muža.

Pozícia: produktový  manažér
 

Ak je na diaľnici za 30 minút pravdepodobnosť spozorovania auta 0.95, aká je pravdepodobnosť spozorovania auta za 10 minút? (za predpokladu konštantnej pravdepodobnosti)  

Čitateľ ponúkol odpoveď:

Trik je v tom, že 0.95 je pravdepodobnosť pre 1 auto alebo viac, nie pravdepodobnosť uvidenia aspoň jedného auta.

Pravdepodobnosť  žiadneho auta za 30 minút je 0.05, takže pravdepodobnosť pri 10 minútach je tretia odmocnina, takže pravdepodobnosť uvidenia auta za 10 minút je jedna mínus „to“, alebo ~63%.

Pozícia: Produktový  manažér


4 ľudia sa potrebujú v noci dostať cez vratký lanový most do svojho kempu…

Nanešťastie má  baterku iba jeden z nich a baterky v nej vydržia len 17 minút. Prekročenie mosta je bez baterky až príliš nebezpečné a udrží maximálne dvoch ľudí naraz. Každý chodec ide inou rýchlosťou. Jeden z nich prejde most za 1 minútu, druhý za 2 minúty, tretí za 5 minút a posledný za 10 minút. Ako to zvládnu do 17 minút?

Odpoveď ponúkol anonymný čitateľ:

1 a 2 idú prví(2 minúty)

1 ide späť(3 minúty)

5 a 10 idú cez most ďalší(13 minút)

2 sa vráti(15 minút)

1 a 2 prechádzajú ako poslední(17 minút) – a každý je v bezpečí

Pozícia: Produktový  manažér


Ste na party s kamarátom, kde je spolu s vami 10 ľudí…

Váš kamarát sa s vami staví, že za každého človeka na party, ktorý má narodeniny v rovnaký deň ako vy, dostanete 1 dolár; za každého človeka, ktorý nemá narodeniny v deň vášho narodenia dostane on 2 doláre. Prijali by ste túto stávku?

Odpoveď:

Je tu pravdepodobnosť  1/365, že na party bude ďalšia osoba s rovnakým dátumom narodenia ako vy a 364/365 šanca, že na party taká osoba nie je. Túto stávku neberte.

Pozícia: Produktový  manažér

 

Ak sa pozriete na hodiny v čase 3:15, aký bude uhol medzi ručičkami?(odpoveď nie je nula!)

Odpoveď od čitateľa  Matta Beauchampa:

7.5°

Každá minúta na hodinách reprezentuje 6 stupňov (360°/60 minút).

Každú hodinu sa ručička pohne z jedného čísla k ďalšiemu (v tomto prípade sa hýbe od 3 k 4), čo predstavuje 30°.

A keďže to je presne ¼ hodiny, hodinová ručička je ¼ cesty ku 30°…čo je 7.5°.

Pozícia: produktový  manažér


Aká je pravdepodobnosť toho, že zlomíte palicu na 3 časti a sformujete triangel?

Keďže daná otázka nešpecifikuje, že časti palice sa musia pri tvorbe trianglu dotýkať svojich koncov, odpoveď je 100% pravdepodobnosť. Hocijaké 3 palice vytvoria triangel.

Pozícia: Produktový  manažér


V Južnej Afrike sa vyskytol problém s latenciou. Diagnostikujte ho.

Ide evidentne o extrémne vágnu otázku a neexistuje na ňu jedna správna odpoveď. Dobrá odpoveď je tá, pri ktorej ukážete znalosť termínu „latencia“ a ukážete dostatok predstavivosti so zaujímavým problémom a jeho zaujímavým riešením.

Pozícia: Produktový  manažér


Koľko čiar môže byť nakreslených v 2D rovine, aby boli v rovnakej vzdialenosti od 3 bodov, ktoré neležia na tejto priamke?

Odpoveď od čitateľa Denisa:

Tri. Zoberte si hocijaké  dva body. Nakreslite líniu, ktorá je rovnobežná s riadkovým segmentom, vytvorenom týmito 2 bodmi a medzi tento segment a tretím bodom. Zopakujte to pri každej kombinácii dvoch bodov.

Pozícia: Software inžinier
 

Predstavte si, že máte šatník plný šiat. Je v ňom ťažké nájsť tričko. Čo môžete urobiť, aby ste usporiadali košele tak, že budú ľahko vyhľadateľné?

Odpoveď na to neexistuje. Chcú vidieť vašu predstavivosť a kreativitu pri riešení problému.
 

Hráte hru Tic Tac Toe…

Musíte napísať  funkciu, pomocou ktorej prejdete hru a menujete hráča. Funkcia sa vráti bez ohľadu na to, či hráč vyhral alebo nie. Najprv sa rozhodnite, akú štruktúru dát na hru použijete. Musíte povedať algoritmus ako prvý a potom napísať kód. Poznámka: Niektoré pozície môže byť v hre prázdne, takže by ste to tiež mali brať do úvahy.

Odpoveď od čitateľa  Dude:

Dátová štruktúra, ktorá je potrebná sú dvojpísmenové dimenzionálne polia. Skontrolujte 6 situácií funkcie pri žiadnom víťazovi, podmienkou je vidieť, či ostali nejaké prázdne miesta. Ak niekto vyhrá, písmenká X a O sú spojené s hráčmi, v tomto prípade potrebujete vlajku. Ak je tam, víťaz vráti hodnotu do vyvolávacej funkcie konca hry. Ak nie, spustite hru.

Pozícia: Softvérový inžinier
 

Ako dlho by trvalo roztriediť trilión čísel? Dajte dobrý  odhad.

Ďalšia otázka bez jednej odpovede. Ide o testovanie kreativity.

Páči sa nám jednoduchá  otázka, s ktorou prišli dvaja čitatelia:

O(1,000,000,000,000 Log 1,000,000,000,000) – priemerný scenár

O(1,000,000,000,000 Log 1,000,000,000,000) – najhorší scenár

Povedal by som, že môžeme prísť s miliardou operácii za sekundu, čiže 3000 sekúnd.

Pozícia: Sofvérový inžinier


Navrhnite algoritmus na hru hry Frogger a následne napíšte kód riešenia…

Cieľom hry je, aby sa žaba vyhla autám pri prechode rušnej ulici. Môžete predstavovať cestu prostredníctvom poľa. Zovšeobecnite toto riešenie pre cestu typu „N.“

Tu je jediná odpoveď, ktorú sme našli na Glassdoor.com:

Jedným z prístupov je napísať rekurzívny algoritmus, ktorý podmieňuje kedy „počkať“ alebo „vyskočiť“, v závislosti od toho, či sa blíži prekážka.

Pozícia: Softvérový inžinier
 

Koľko životopisov dostane Google ročne na pozíciu softvérového inžiniera?

Toto je ďalšia otázka, ktorá testuje schopnosť uchádzača koncipovať problém jednoducho a kreatívne riešiť.

Naša odpoveď:

Kandidát na túto pozíciu by mal vedieť, že Google v roku  2008 najal okolo 3400 ľudí. 75%, čiže 2550 to boli inžinieri z Harvardu, Google prijalo len 3% z nich. 2550 sú 3% z 85 000.

Pozícia: Analytik kvantitatívnej kompenzácie


Dostali ste zoznam čísel…

Ak sa dostanete na koniec zoznamu, vrátite sa späť na začiatok(kruhový zoznam). Napíš  čo najefektívnejší algoritmus na nájdenie minimálneho počtu # v zozname. Nájdite hocijaké # v zozname. Čísla vždy stúpajú, avšak neviete, kde kruh začína., napr.: 38, 40, 55, 89, 6, 13, 20, 23, 36.

Toto je naša obľúbená odpoveď od čitateľa Dude:

Vytvorte si dočasný  ukazovateľ a začnite od koreňa. (Väčšina kruhových zoznamov má predné a zadné ukazovatele.) Skontrolujte, či je väčší predný alebo zadný ukazovateľ. Ak je väčší predný, potom viete, že ste na konci zoznamu a začiatku listu. Ak je predok väčší prejdi na opačný smer a porovnaj čísla. Ak tam nie je žiadny koreň alebo ukazovateľ ukazujúci časť zoznamu, v tom prípade sú vaše dáta stratené v pamäti.

Pozícia: Analytik kvantitatívnej kompenzácie

( AK by niekoho bavili preklady podobných článkov “Komunitného Motivačného projektu”, nech sa Nám prosím ozve na Facebook do správy )

Zdroj: SFGate

Facebook komentár