Fortnite_v_roku_2019_zarobil_18_miliardy_dolarov

„Fortnite“ bol opäť jednou z najlepších online videohier roka.

Battle royale videohra v roku 2019 zarobila viac peňazí v online predajoch ako ktorákoľvek iná hra. Je tiež na vrchole zoznamu v roku 2018, kedy zarobila viac peňazí za jediný rok než akákoľvek hra v histórii.

Divízia skupiny Nielsen pre videohry s označením SuperData, poznamenala: “Minulý rok spoločnosť Fortnite zaznamenala tržby vo výške 1,8 miliardy dolárov. To bolo o 25% menej ako v predchádzajúcom roku – ale stále dosť na to, aby zostala jednotkou takmer 3 roky po vydaní tejto hry.

„Fortnite“ súťažil proti hrám v hodnote miliárd dolárov navrhnutým tak, aby hráči neustále utrácali peniaze za digitálny tovar, vrátane „Candy Crush“, „Pokémon Go“ a „Dungeon Fighter Online“ (Nexon). V online predajoch prekonala aj významné franchisingové hity ako „FIFA 19“ a „Call of Duty: Modern Warfare “. Michael Pachter, analytik v spoločnosti poskytujúcej súkromné finančné služby Wedbush, uviedol, že „FIFA“ a „Modern Warfare“ čelili konkurencií voči hre „Fortnite“ aj v predaji po zvážení fyzického predaja, ktorý SuperData nezahŕňa.

Rok 2019 bol slabším rokom pre prémiové tituly, pretože vydavatelia vydali menej veľkých hitov. Ale počítačovým hrám sa celkovo výrazne darilo, keďže podľa SuperData v porovnaní s rokom 2018 zarobili o 4% viac – 120 miliárd dolárov.

Pachter ďalej poznamenal: „Fortnite sa darí dobre, pretože je zábavnou, vývojári pomerne často pridávajú ďalšie doplnenia, existuje silné spoločenské naladenie a neustále zvyšuje sezónne výzvy, aby hra ostala žiaducou.“

„Fortnite“ prekonal aj najväčšiu počítačovú hru na svete „League of Legends“, ktorá minulý rok zarobila len 1,5 miliardy dolárov. Hoci „League“ má viac hráčov ako „Fortnite“, podľa spoločnosti SuperData majú jej hráči tendenciu minúť v hre len polovicu toho istého objemu peňazí.

Súvisiace: 16-ročný v hre Fortnite získal $3 milióny

Neustále aktualizácie spoločnosti Fortnite a jej predplatná služba Battle Pass poslúžili na konverziu viacerých hráčov. SuperData vo svojej výročnej správe uverejnenej vo štvrtok uviedla: „Hra bola veľmi úspešná pri premene hráčov, na tých ktorí v nej míňajú aj peniaze.“ Vo Fortnite sa úroveň v hre považuje za symbol stavu. V rámci hry pri nosení oblečenia môže dokonca prinútiť ostatných hráčov, aby na vás zaútočili ako ľahká známka v boji o prežitie.

Fortnite tiež udržuje zameranie na hru v reálnom živote pri rôznych herných udalostiach, ako napríklad pri nedávnej spolupráci so spoločnosťou Disney.

( AK by niekoho bavili preklady podobných “finančných článkov” pre komunitný projekt, nech sa Nám ozve na Facebook do správy )

Zdroj: WSJ

Facebook komentár